
Jesteście partnerami wspinaczkowymi (i nie tylko), a właściwie byliście, bo szlag wszystko trafił. „Wojna, wojna nigdy się nie zmienia” – wojna może i nie, ale zdecydowanie świat dookoła was już tak.
Wielkie konflikty o rejony wspinaczkowe i ich udostępnienie zniszczyły środowisko naturalne i wspinaczkowe. Brutalne walki między tradowcami, sportowcami, drajtulowcami i boulderowcami wydawały się nie mieć końca. Sytuacja nabrała większej powagi, gdy do walk dołączyła partyzantka dzikich ekiperów. Kiedy już ucichły odgłosy jądrowych wiertarek oraz diaxów o napędzie atomowym, a skały zostały dostatecznie porysowane rakami, większość środowiska zamknęła się w schronach, gdzie wspinają się po kolorowych imitacjach skały. Jakby tego brakowało – promieniowanie pochodzące z atomowych napędów sprzętu ekiperskiego zmutowało, jak dotąd niegroźnego wirusa – AA0. Wirus niesie dotkliwe objawy, takie jak wyślizg, upośledzenie klinowania dłoni w rysie oraz chorobę lokomocyjną podczas długich podejść.
Niestety, środowisko wspinaczkowe nie potrafi się zjednoczyć nawet w obliczu apokalipsy, a sami wspinacze podzielili się na frakcje wychwalające dawno niewspinalne skały.
Do walki o składniki leku stanęły trzy znienawidzone frakcje: „Tabor” spod znaku Północnej Giewontu, „Sokoły” spod znaku orła w gnieździe oraz „Jura” spod znaku mydlanego monolitu.
Waszą misją jest zdobycie składników do wytworzenia lekarstwa i dostarczenie ich do waszego frakcyjnego Znachora, który twierdzi, że potrafi wytworzyć antidotum. Zadanie nie będzie łatwe – w tym świecie nie ma już uczciwości, a za każdym parchem czai się śmiertelne zagrożenie z rąk szabrowników oraz wrogich wam frakcji! Być może dane jest wam inne przeznaczenie?
Czy dacie radę sprostać wyzwaniu?

Gra terenowa to tradycja na La Jurze! Jeżeli nagle teren festiwalu i obozowiska zacznie zapełniać się uczestnikami przebranymi w bardzo oryginalne stroje to spokojnie – apokalipsa jeszcze się nie zaczęła, za to zaczyna się gra terenowa!
W tegorocznej edycji będziecie mogli przemierzyć postapokaliptyczną Jurę oraz zmierzyć się z przeróżnymi wyzwaniami od których będzie zależało wasze przetrwanie. Wiemy, że chętnie rwiecie się do walki o wspinaczkowe zasoby, ale zanim przystąpicie do wyzwania zapoznajcie się z paroma radami doświadczonych ocalałych:
Dla tych z Was, którzy nie brali jeszcze udziału w La Jurze – to dzięki grze możecie zobaczyć na obozowisku mnóstwo kolorowych i fantastycznie przebranych postaci, które następnie wyruszają w leśne ostępy aby pokonać przeciwników, zdobyć skarb czy rozwikłać zagadkę. Nie są to jednak zwykłe podchody czy tor przeszkód. Nasza wspinaczkowa Gra Terenowa jest wyjątkowa, ponieważ nosi cechy tzw. LARPa (live action role-playing) – gracze wczuwają się w nadane im role i odgrywają je w klimacie gry – wspomnianego wyżej motywu przewodniego. W historii La Jury były już gry w klimacie Bajek, Harrego Pottera, Wiedźmina, Piratów z Karaibów, wspinania w Yosemitach, czy Indian i Kowbojów. W trakcie gry nie wystarczy być sprawnym wspinaczem, ale być może trzeba będzie wykazać się charyzmą i sprytem aby przekupić strażników, przechytrzyć potwory czy przepić szulera w karczmie. 😉 Aby w nią zagrać przede wszystkim potrzeba dużo humoru i dystansu do siebie. No i stroju, który zostaje oceniony przed rozpoczęciem gry, a przyznane punkty mogą Wam dać przewagę w trakcie rozgrywki! Z tym wspinaniem to też spokojnie – wszystkie drogi są na wędkę, a w zasadzie można ukończyć grę nie dotykając skały. 🙂
Gra terenowa wystartuje w piątek 6 czerwca ok. godziny 20-21 i potrwa ok. 2:30-3h. Od godziny 18 będzie możliwość rejestracji na grę, podczas której oceniany będzie strój i wydawane będą karty startowe. Żeby usprawnić rejestrację oferujemy dodatkowe 5 punktów dla wszystkich zespołów, które zarejestrują się przed godziną 19.
Z uwagi na spodziewaną dużą frekwencję wprowadzamy limit zespołów na całą grę i prowadzimy rejestrację do jego wyczerpania. Do godziny 19:30 rejestrowane będą wyłącznie zespoły, w których każda z osób ma strój. Po godzinie 19:30 przyjmujemy zespoły bez przebrań.
Jeżeli chcecie mieć pewność, że zagracie w grze i wystarczy dla Was miejsca, to po prostu musicie być wcześniej i mieć strój. 🙂 Aby zarejestrować się na grę należy być uprzednio zaakredytowanym na festiwalu i posiadać opaskę potwierdzającą opłacenie uczestnictwa. Podkreślamy, że zarówno gra (jak i cały festiwal) jest przeznaczona wyłącznie dla osób pełnoletnich. Gracze powinni posiadać czołówki, długopisy (do wypełniania kart startowych), coś do picia i do ubrania (później może zrobić się chłodniej).
Co przygotować na grę terenową?
- Przebranie – co prawda, nie jest ono wymagane aby przystąpić do gry, to pamiętajcie – odpowiedni strój nie tylko wzmocni klimat, ale również ochroni was przed promieniowaniem dodając wam dodatkowe punkty już na starcie.
- Drużyna – zbierzcie się w dwu- lub trzyosobowe drużyny – wiele zadań będzie wymagało współpracy i braterstwa. Jeżeli nie posiadasz drużyny to żaden problem – popytaj na obozowisku i na pewno kogoś znajdzesz!
- Latarka/czołówka/źródło światła – Gra terenowa toczy się głównie po zmroku, do poruszania się po terenie niezbędne będzie światło, najlepiej czołówka.
- Uprząż wspinaczkowa, karabinek, przyrząd asekuracyjny – Podczas gry terenowej przyjdzie się wam zmierzyć z różnymi zadaniami w tym wspinaczkowymi, jednak nie obawiaj się jeżeli nie jesteś doświadczonym wspinaczem lub nie posiadasz uprzęży. Zadania wspinaczkowe nie stanowią głównej części gry, dużo ważniejsze będzie umiejętność wczucia się w rolę.
- Cieplejsze ubranie – Gra toczy się głównie po zmroku i szybko robi się chłodno, zabierzcie coś ciepłego aby nie zmarznąć.
- Długopisy do wypełniania kart startowych
- Coś do picia